Planerar du att besöka Högevall en lördag, söndag eller på ett lov? Då kan du boka ditt besök i förväg. Här kan du läsa om hur man bokar och hur det går till. Längst ner på sidan hittar du information gällande avbokning och återbetalning.
Påbörja bokningen genom att klicka på länken ovan. Välj dag, tid och antalet personer för besöket. Fyll därefter i namn och andra uppgifter, samt betala. All betalning sker i samband med bokningen. Därefter får du ett mejl med kvitto och biljett. Det kan dröja ett par minuter innan du får mailet. Kontrollera även din skräppost mapp så mailet inte hamnat där. Du kan även välja att få din biljett direkt till din mobiltelefon. Visa sedan upp biljetten i kassan innan besöket. Kom i god tid innan du ska bada. Tänk på att barn under tre år varken behöver egen biljett eller eget band.
Varje lördag och söndag har vi tre bokningsbara pass. Varje bokningsbar tid har 200 platser till äventyret. Platserna släpps 7 dagar innan. Ytterligare 50 platser och osålda biljetter kan köpas på plats i receptionen när badtiden börjar.
Det går inte att boka besök till äventyret måndag - fredag under vanliga veckor. De bokningsbara platserna gäller inte heller för motionssimning.
För dig som har kamratkort räcker det att du bokar biljetter till de i sällskapet som betalar. I receptionen behöver ni sedan endast visa upp biljetterna för de som betalat och kamratkortet för den som använder det.
Ja, vi har 50 drop in-biljetter. Dessa köper du i receptionen när du kommer till Högevall. Till 09.00-passet släpps biljetterna när receptionen öppnar. Till 12.30-passet släpps biljetterna klockan 09.00 och till sista passet, klockan 16.00, släpps drop in-biljetterna klockan 12.30.
Tänk på att du ska vara färdigduschad, ombytt och ute från badet när din badtid är slut. 20 minuter innan passet är slut är det dags att gå in i omklädningsrummet för att byta om. Om du har bokat 16.00 - 19.00 ska du alltså vara ute ur badhuset senast 19.00.
Skicka e-post med namn och bokningsnummer, senast 24 timmar innan bokat pass om du önskar avboka din tid. Avbokningar som görs inom 24 timmar återbetalas inte.
E-post: bokninghogevall@lund.se
Avbokar du inom 24 timmar och är sjuk behövs läkarintyg för att få återbetalning. Återbetalning sker på samma sätt som du betalade biljetten på. I priset ingår en serviceavgift. Denna avgift återbetalas inte vid återköp.
Vid frågor gällande tekniska problem på bokningssidan vänligen kontakta webbiljett som ansvarar för tjänsten.
Kontakta webbiljett.
Uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?