Återbetalning

Policy kring återbetalning av kort och aktiviteter

För all återbetalning måste originalkvitto uppvisas i kassan.

Högevall ersätter inte vid händelser utanför vår kontroll

Högevall återbetalar inte erlagda entréer, simskoletillfällen, bokade bassängtider eller liknande, då saker inträffar som är utanför vår kontroll. Vi försöker alltid hitta lösningar som gör att vår verksamhet kan fortsätta enligt planering, men har ingen möjlighet att kompensera ekonomiskt eller med ersättningstider då tillfällen går förlorade vid exempelvis sjukdom bland personalen, oplanerade stängningar av bassänger, eller liknande. 

Återbetalning vid stängning av bassäng

Det är ovanligt, men händer att vi får främmande föremål eller substanser i vårt badvatten. Det är mycket viktigt för oss att vårt vatten är av högsta kvalitet, och vid sådana tillfällen tvingas vi stänga en bassäng eller attraktion för att rena vattnet. Oftast tar reningsprocessen 2-3 timmar och därefter kan vi öppna bassängen igen. Under den tid rening pågår i en bassäng är oftast övriga bassänger och attraktioner öppna som vanligt och vi hänvisar till dessa för fortsatt bad. Därför återbetalar vi inte någon entréavgift vid stängningar som sker av orsaker utanför vår kontroll.  

Återbetalning vi stängning av vågbassängen

Skulle vi behöva stänga vår vågbassäng, blir det så liten del av vårt äventyr kvar att vara i, att vi gärna vill kompensera våra drabbade gäster med ett presentkort på ett nytt inträde. Skicka ett mail till hogevall@lund.se och bifoga gärna ditt kvitto, senast 3 dagar efter det inträffade.

Återbetalning av klippkort

Klippkort kan användas vid senare tillfälle eller av annan person och vi återbetalar därför inte klippkort. Vi byter inte heller ut klippkort mot årskort eller andra produkter i vårt sortiment.

Återbetalning av årsband/sexmånadersband

I första hand gör vi en förlängning av halvårs/årsband, kortet förlängs då med den tid som anges i läkarintyget. Årsband kan återbetalas om det finns medicinska orsaker som gör att årsbandet inte kan utnyttjas under hela dess giltighetstid. Återbetalning eller förlängning av halvårs/årsband sker endast mot uppvisande av läkarintyg. 

Ångerrätt

Enligt distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) har du 14 dagars ångerrätt när du bokar via webben.

På Högevall finns samma ångerrätt även för dig som bokar på plats eller som bokar via telefon.

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska detta göras inom 14 dagar efter köp. 

-När du anmäler dig via webben räknas tiden från det att vi bekräftat din anmälan. Bekräftelsen utgörs av ett e-postmeddelande – avsändare biljett@webbiljett.se . 
-När du anmäler dig på plats eller via telefon räknas tiden från den dag då vi har bokat in dig i vårt kundkort och en bekräftelse skickats till dig med avsändare hogevall@lund.se .

Vill du utnyttja din ångerrätt ska du meddela oss per post, mejl hogevall@lund.se eller genom meddelande per telefon – 046-35 52 17. Du har då rätt att återfå hela avgiften (kursavgift och vid webbokning även administrationsavgift). För att återfå dina pengar behöver du komma till receptionen på Högevall och få ut pengarna kontant, eller insatt på ditt kort, inom 30 dagar efter att du ångrat ditt köp. Om du inte kommer till receptionen för att få tillbaka dina pengar inom 30 dagar, återbetalas pengarna inte. 
 
Om kursen har startat har du accepterat att avstå din ångerrätt.

 

Frågor och svar

1. Jag har köpt ett årskort för motionssim men efter x månader vill jag istället ha ett kombinerat motionssimkort OCH gymkort på ACTIC.  Måste jag betala för två kort?

Nej, vi uppgraderar ditt motionssimkort och kompenserar för mellanskillnaden.

2. Jag har blivit sjukskriven och kan inte utnyttja resten av mitt årskort, kan jag bli kompenserad för detta?

Vid årskort kan vi förlänga kortet vid uppvisande av ett giltigt läkarintyg. En eventuell kompensation avgörs från fall till fall efter rådande omständigheter.

Lunds kommun

Skicka brev

Lunds kommun

Box 41, 221 00 Lund

E-post

hogevall@lund.se

Besök oss

Högevallsgatan 3, Lund